Bortsprungen hund

när jag skulle ta bussen in till stan kkockan tio över två ungefär kom en hund springande mot mig. Jag väntade på att någon ägare skulle komma efter den, men nej. Sen började hunden springa iväg & jag följde såklart efter, ville inte lämna den där ensam. Den sprang världens skummaste väg till Ålidhem men jag följde efter. Fettt lydig var den också inte riktigt for och plats men när jag visslade saktade den ner & väntade. Tillslut ringde jag & anmälde till polisen. Fick typ stå utan handskar och hålla i telefonen i en halvtimme..... Ja, jag frös! De sa att jag skulle ta hem hunden till mig. När jag var påväg hem fanns det två vägar jag kunde ta jag tog den vid andra busshållplatse. Villket var tur, för då kom en man som ropade åt hunden ÄGAREN. Det värsta var att han och hans pappa bara tog hand om hunden åt en familj som var i tysklad. Jaaa förutom att man gjorde en RIKTGT god gärning blev man 200 spänn rikare. Känns väldigt bra att ha hjälp människor :D


men det var inte denna hund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0