Svar på tal x2

svarar halft på samma fråga som förra gången, vill inte folk ska tro att jag är värsta idioten!

Jag menar lite så här om en kille/tjej kommer fram till sig på krogen elr vilket ställe som helst och börjar "mucka gräl" och du varken säger elr gör ngt för att han/hon ska sluta, det är då du får inte skylla dig själv för det får du aldrig om någon börjar gå på dig, men kanske så bär du ansvaret att försöka stoppa det, åtminstonde försöka. Man kan ju fan inte kräva av en människa att den ska ge honom/henne en rak höger liksom men man kan därimot kräva av en människa (enligt mig) att den ska försöka stå upp för sig själv. Om ens värderingar är att man ska vända andra kinden till och man går imot, står man inte upp för sig själv och sina åsikter vilket också är fel. Var och en får utgå från sina egna inviduella åsikter och sedan handla efter dem. Men jag tkr dte är fegt att bara stå där och framför allt svagt, alla har svagheter men om man inte kan stå för sig själv är man inte speciellt värdefull i mina ögon, jad tkr självklart synd om de som blir misshandlade och så, men någon måtta får det vara. om alla bara tänkte att man är som stakrast när man är som svagast (vid en möljig misshandel t.ex.) skulle världen och människors syn på sig själva vara så mkt bättre. Det där kanske och lät lite skummt men jaja ni förstår vad jag menar... Nu har jag förklarat ganska bra tkr jag iaf :).

Kommentarer
Postat av: Moa karlsson

min åsikt: jag tycker verkligen inte att man är mindre värd bara för att man inte slog tillbaka. Det finns hur många anledningar som helst som gör att du inte vågar/kan. tex om du är mobbad så kanske du inte vågar för att du bara kmr få ännu mer stryk då..? jag fattar oxå att du blev less på svenne för det är bara drygt när man ska ha en diskussion med nån å så blir den arg -.- men jag fattar ändå om han blir arg. han är inte mindre värd för att han aldrig slog tillbaka mot dom som slog han. Och man kan faktiskt bli irriterad ibl jasmine.. det vet väl du? ;) <3

2011-03-18 @ 14:22:09
URL: http://moakkk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0